https://twojratownik.pl/ Skip to main content

Jak przekonać swojego szefa do zorganizowania w firmie szkolenia pierwszej pomocy? To bardzo proste! Poniżej prezentujemy kilka argumentów, które mogą być pomocne w takiej sytuacji. Wielokrotnie zgłaszają się do nas pracownicy różnych firm lub instytucji, którzy chcieliby zapisać się na szkolenie pierwszej pomocy. Najlepiej dla nich byłoby, aby szkolenie odbyło się w ich miejscu pracy. Problemem jednak jest to, że dyrektor, kierownik lub zarząd nie chcą słyszeć o dodatkowych formach doszkalania się. My oczywiście wielokrotnie „pomagamy” w przekonywaniu, że wiedza z pierwszej pomocy jest niezbędna do bezpiecznego wykonywania pracy, ale…argumenty osoby pracującej w danej firmy zawsze będą ważniejsze od argumentów przedstawiciela firmy szkoleniowej, który zapewne chce tylko sprzedać swój produkt  🙂 Co zrobić w takiej sytuacji?  Już podpowiadamy!

1.Szkolenie BHP wystarczy!     Odpowiedź brzmi- NIE, nie wystarczy!  Według Kodeksu Pracy Art. 2373 § 2  (podstawa prawna) każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi przeszkolenie z zakresu BHP przed dopuszczeniem go do pracy. Program szkolenia BHP przewiduje omówienie zasad udzielania pierwszej pomocy. Część ta trwa…UWAGA!..45 MINUT.(program szkolenia BHP) Jaką wiedzę pracownik zdobędzie podczas 45 MINUT? Czy można nauczyć się ratować życie w ciągu 45 MINUT? Odpowiedź znowu brzmi- NIE.  Pomijając już kwestie czy w ogóle podczas tego czasu pojawią się ćwiczenia praktyczne, a przecież szkolenie z pierwszej pomocy to przede wszystkim praktyka-czynne działanie.

2. Każdy ma obowiązek udzielenia pierwszej pomocy Według Kodeksu Karnego art.162 § 1  (podstawa prawna), kto nie udzieli pomocy drugiej osobie, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Argumenty takie jak: „boję się, że uszkodzę, więc nie muszę udzielać pierwszej pomocy” lub „nie wiem jak, więc nie udzielam” nie są argumentami. Pamiętajcie o tym.

3. Rozwój pracowników Każde szkolenie, a w szczególności przeprowadzone w ciekawy i interesujący sposób przyczyni się do rozwoju pracownika. Jeżeli pracownik się rozwija to z większym zaangażowaniem wykonuje swoje obowiązki. Osoba, która stoi w miejscu nigdy nie będzie efektywna w swojej pracy!

4. Dłuższa nieobecność pracownika Wypadek z udziałem pracownika na terenie zakładu pracy i zwlekanie z poprawnym udzieleniem pierwszej pomocy może przyczynić się do dłuższej nieobecności w pracy, co nie będzie pozytywnym aspektem dla naszego pracodawcy!  Jeżeli odbyliśmy szkolenie pierwszej pomocy i wiedzę mamy w tzw. „małym palcu” bez problemów ruszymy do działania bez zbędnego czekania, a jak wiemy CZAS jest tu bardzo istotny!

5. Integracja pracowników Wszyscy dobrze wiemy, z własnego doświadczenia, że lepiej i efektywniej pracuje się w grupie w której dobrze się czujemy. Jeżeli jesteśmy osamotnieni w swym działaniu i nie jesteśmy zadowoleni z przyjścia nie tyle  co do pracy tylko do danej grupy ludzi, to nasza praca nigdy nie będzie przynosiła zamierzonych efektów. Jak zaradzić tej sytuacji? Trzeba się integrować 🙂 Szkolenie, a w szczególności praktyczne, gdzie występuje działanie w grupie i ważna jest praca zespołowa przyczyni się w 100% do integracji wszystkich pracowników.

6. Trauma Ludzie są bardzo podatni na złe doświadczenia. Gdy człowiek był świadkiem wypadku, w którym dodatkowo nie zadziałał, bo po prostu nie był pewien tego co trzeba zrobić, może mieć traumę/uraz. To będzie powodowało w późniejszym etapie, chęć odseparowania się od środowiska lub miejsca gdzie wystąpił wypadek. Jeżeli do wypadku doszło w miejscu pracy to niestety tym sposobem możemy stracić nawet bardzo dobrego i cennego pracownika.

Oczywiście argumentów za tym aby przekonać swojego szefa do szkolenia pierwszej pomocy jest więcej. Wymienione wyżej na początek powinny wystarczyć. W razie czego służymy pomocą 🙂 Jak już uda się przekonać swojego pracodawcę do organizacji szkolenia to zastanówmy się teraz jak powinno wyglądać takie szkolenie. Ale o tym może już kiedy indziej.